Skriver vel egentlig om det jeg går igjennom i livet. Problemer, kjærlighet osv.. Elsker deg Maria<3

Sunday, June 07, 2009

Skole - 70 dager fravær?

Såååå, min første blogg. Hmm.. Vel, tenkte jeg skulle skrive om skolen, og mine problemer med den. For det første, vi har en skole som ser helt voldtatt ut, er helt voldtatt, og fortsetter å bli voldtatt. Det mest tragiske er, når vi sluttet i 7klasse, ble skolen helt oppusset, de fikk trommer, gitarer og bass, og mange mange flere klasserom og hvem vet hva. Ser litt kjekk ut. Og nå når vi slutter på skolen om 2 uker, skal de begynne å pusse den opp og.. God timing eller hva? Meh..
Det egentlig problemet, er da altså alle fraværene mine. Det begynte i midten av 8 klasse. Vet ikke hvordan eller hvorfor. Jeg skulker ikke. Skal prøve å forklare det steg for steg, begynner fra 8 klasse. Jeg hadde ikke noe spesielt fravær de første månedene. Det begynte vel etter jul. Jeg sto opp klokken 07.30, gikk inn og vasket håret, tørket det. Tok en skive og gikk til bussen. Vanlig morning, men vent. Når jeg kom meg på skolen, merket jeg at jeg ble kvalm. Fra en skala til 1 til 10, 5. sånn varte det til 3time. Slik er det nå og. Derfor gikk jeg lite på skolen, ville ikke være der med den kvalmen. Så slik var det det året. Nå er vi i 9klasse. Moren min begynner jobben seinere for å se til at jeg går på skolen. Noe som ikke hjalp. Året mitt var ganske det samme som 8klasse og 9klasse. Så vi hopper over det tullet der...
10klasse: alt går til helvette. Jeg trodde kvalmen var vekke første dagen. Det var det, til slutten av dagen. Jeg fikk psykolog i begynnelsen av september, til desember. Det funket faktisk litt etter å ha gått der noen måneder. Han ga meg mål, som å gå 4 dager på skolen i uken, jeg klarte det til vanlig til slutt. Så var det en hel uke, vanskeligere enn jeg trodde. Jeg klarte det, men kvalmen var der fortsatt. Så når jeg ikke hadde psykolog lengre, etter desember, gikk vel det helt fint den første måneden. Gikk 2-3 uker på rad på skolen. Men etter det gikk alt til helvette. Kvalme skala: 1 til 10: 8/9. Aldri spydd på skolen. Men still, å være inne i timen 3 timer dagen, er et helvette med den kvalmen. Har ingen peiling på hvorfor jeg bilr kvalm.
Fra April, begynte jeg på en måte å få panikk anfall. Jeg sitter i timen, med kvalmen, som alltids, og begynner å puste tungt, svette og få klaustrofobi. Klarer ikke følge med i timen i det hele tatt. Som karakterene har bevist... Jeg går ut av timen, og går ned på senteret og kjøper meg noe tull. Kommer som regel tilbake til 3 time, der vi har 20 minutt med time og resten av tiden spiser vi. Føler at den timer skal gå bra. Kan hende alt har noe med at jeg ikke takler tanken ved å MÅTTE være inne i ett klasserom i 45 minutt? At jeg er forpliktet.. Slik er det noen ganger med buss og. Får det "anfallet" når jeg tenker at jeg er nødt å sitte der, til vi er framme, og at jeg ikke kan gå noen plass. Når jeg skal til byn skjer dette. Ikke når jeg tar båten da. For da kan jeg gå rundomkring. Jeg har venner å hobby og hele skiten, spilt gitar i 2 og et halvt år. Spiller noe i friminuttene på skole gitarene, føler meg ikke utilpass på skolen.
Vel, kommer ikke på noe bedre å si nå. Håper det går an å lagre dette her.
Natta.

No comments: